Tegyük fel, hogy van egy termékünk vagy szolgáltatásunk, ami nagyon jó, s amire büszkék vagyunk. Ettől azonban még nem fogjuk tudni azt eladni. Ami az eladásban segíthet, az az, ha meg tudjuk a terméket vagy szolgáltatást ismertetni az emberekkel, akik aztán látják, hogy ez jó, és aztán kérnek belőle. Ehhez manapság már megfelelő online marketing stratégia kell. Mert a net a jelen, a jövő, s mert online a reklámozás jelentősen olcsóbban oldható meg, mintha óriásplakátokra, tévés szpotokra bíznánk magunkat. Hol érdemes elkezdeni? Nos, ott, hogy keresőoptimalizálást (SEO) végeztetünk el az oldalunkon. Az online marketing stratégia legelső lépésének ennek kell lennie. A Search Engine Optimalization kellően megfizethető ahhoz, hogy akár már egy frissen alakult cég is élni tudjon vele. A következő lépcsőfoknak a Google AdWordsnek kell lennie. Az AdWords olcsó reklámozást tesz lehetővé a Google érdekeltségi körébe tartozó oldalakon, amiért ráadásul csak akkor kell fizetnünk, ha valaki rákattint a hirdetésünkre, s elkerül a mi saját oldalunkra. Az online marketing stratégia harmadik pillére a közösségi média “meghódítása”, azaz a Facebook-hirdetések kiaknázása. Ma még kevés cég él ezzel a lehetőséggel, pedig ma már nincs olyan ember, aki ne facebookozna naponta.