A reklám és marketing szakemberek mindig felhívják az ügyfelek figyelmét arra, hogy például a bögre, toll, jegyzettömb hasznos, de nem túl kreatív, amikor a reklámajándékokról van szó. Szerencsére az egyediség kialakításában az emblémázás segíthet. Vannak nem túl praktikus, de szemet gyönyörködtető variációk is, amelyek mivel nem hasznosíthatóak, ezért előbb-utóbb a fiókok, szekrények mélyére kerülnek.
Az emblémázás ilyen, csak esztétikus eszközökre nem mindig javasolt. Jogosan merül is fel a kérdés, hogy mi akkor a megoldás? Nyilván a megfelelő opció az lehet, ha az ember olyan tárgyakat szemel ki, amelyek hasznosságuk miatt sokáig előtérben maradnak az átadásukat követően.
Az emblémázás csakis akkor lehet jó, ha olyan tárgyra kerül a logó, mottó, amelyik mindig szem előtt van és gyakran használja azt a tulajdonos. Azt sem szabad elfelejteni, hogy így a kellék szabadon hirdeti, reklámozza a céget. Nyilvánvalóan az emblémázás megfontolandó egyszerű eszközökre is, akárcsak a bögrékre. Ezeket mindenki szereti, sőt, egyesek még gyűjtik is. Megéri hát erre alapozni.