Akinek van egy olyan oldala, melyen kereskedelmi tevékenységet folytat, akkor nyilván nem bánná, ha az a honlap sokkal ismertebb lenne, sokkal látogatottabb, mint most. Ezen szerencsére lehet segíteni – méghozzá viszonylag olcsón! Nem kell hozzá más, csak annyi, hogy az ember elvégeztesse a weboldallal kapcsolatban a keresőoptimalizálás munkáját. Ez annyit tesz, hogy egy speciálisan erre szakosodott cég kézbe veszi az oldalt, s különféle keresőszavakra előrébb segíti azt a Google keresési oldalán. Hogy ebben hol van a reklám? Nos, a keresőoptimalizálás nem direkt marketingről szól. Nem arról van szól, hogy a neten a keresőoptimalizálással mindenfelé el lesz hintve az a hirdetendő oldal neve. Ehelyett aki rákeres valamilyen releváns keresőkifejezésre, szóra a Google keresőjében, az akár már a legelső oldalon összefuthat azzal az oldallal, ami már átesett a keresőoptimalizáláson. Így aztán sokkal több látogató tud beesni az emberhez, ami sokkal több bevételt is eredményezhet a későbbiekben. Látni kell hát, hogy a keresőoptimalizálással oda lehet irányítani az oldalunkra az embereket, akiket aztán az általunk kínált termékekkel vagy éppen szolgáltatásokkal nekünk kell rávenni arra, hogy vásároljanak is.