bankkártya terminál hibakódok

A leggyakoribb bankkártya terminál hibakódok: mit lehet ilyenkor tenni?

A POS terminál hibakódjainak megértése és kezelése nélkülözhetetlen része a modern kereskedelmi tevékenységnek. Legyen szó jól bejáratott üzletről vagy egy frissen induló vállalkozásról, a bankkártya terminál hibakódjainak megfelelő kezelése az alapja a zökkenőmentes üzletmenetnek. A Novopayment bankfüggetlen POS terminálok esetén sincs ez másképp.

Természetesen, az esetek többségében minden gond nélkül zajlik, de a nagy számok törvénye alapján mindig merülhetnek fel problémák. A hibakódok előfordulásakor, ha nem kezeljük azokat megfelelően, akkor komoly fennakadásokat okozhatnak a napi működésben. Melyek a leggyakoribb hibakódok és mit tehetünk ellenük?

1. Hibakód 05 – Nem engedélyezett tranzakció

Ez a kód akkor jelenhet meg, ha a kártyatulajdonos bankja nem engedélyezi a tranzakciót. Ez több okból is előfordulhat, például elégtelen fedezet vagy gyanús tevékenység miatt. Amennyiben ez a helyzet áll elő, akkor kérd meg a vásárlót, hogy próbálja meg másik kártyával vagy vegye fel a kapcsolatot mielőbb a kártyát kibocsátó bankkal!

2. Hibakód 12 – Érvénytelen tranzakció

Ez a hiba akkor léphet fel, ha a tranzakció nem felel meg a kártya kibocsátó bank által meghatározott paramétereknek. Ellenőrizd, hogy a tranzakció típusa (például hitel vagy debet) és az összeg, pénznem megfelel-e a kártya paraméterinek! Győződj meg arról, hogy a terminál jól van beállítva és frissítve!

3. Hibakód 14 – Érvénytelen kártyaszám

Amikor a terminál érvénytelen kártyaszámot érzékel, gyakran a leolvasás hibája áll a háttérben. Kérd meg a vásárlót, hogy adja meg újra a kártyaszámot vagy használjon másik kártyát! Ellenőrizd továbbá a kártyaolvasó tisztaságát, mert a beporosodott érzékelők is okozhatnak gondot ilyenkor!

4. Hibakód 51 – Elégtelen fedezet

Ez a hibakód akkor jelenik meg, ha a vásárló számláján nincs elegendő fedezet a tranzakció teljesítéséhez. Nincs más lehetőség, mint megkérni a vásárlót, hogy próbálkozzon másik fizetési móddal, például készpénzzel vagy másik bankkártyával.

5. Hibakód 55 – Helytelen PIN

Talán az az egyik leggyakrabban előforduló probléma, ha a vásárló helytelen PIN-kódot ad meg. Ilyenkor a tranzakció nem megy végbe. Szerencsére, a kisebb összegű vásárlásoknál erre már nincs is szükség, de bizonyos összeghatár felett kell a PIN kód. Ha megjelenik a hiba, akkor az orvosolható az újbóli megadással. Amennyiben a probléma továbbra is fennáll, miközben a kód helyes, akkor a vásárlónak a kártyát kibocsátó banknál kell érdeklődnie.

A hibák megelőzése és kezelése

A hibakódok megjelenése gyakran elkerülhető a terminálok rendszeres karbantartásával és a szoftverek naprakész tartásával. Ügyelj arra, hogy a készülékek tiszták és jól karbantartottak legyenek! Fontos, hogy a személyzet kellően ismerje a leggyakoribb hibakódokat és azok kezelési módjait, így gyorsan és hatékonyan oldhatják meg a kialakult problémákat, minimalizálva az üzleti folyamatokban esetlegesen bekövetkező zavarokat. Az ismeretek állandó bővítésével és a megfelelő intézkedések bevezetésével biztosíthatod a zökkenőmentes üzleti működést és a vásárlói elégedettséget.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás