A network marketing (vagy MLM, azaz multi-level marketing) egy olyan értékesítési metódus, mely szakít azzal a hagyományos elgondolással, hogy a szolgáltatások és az áruk kizárólag üzletek révén juthatnak el a vevőkhöz. A megnevezés (network marketing) pont ezt a fajta különbözőséget takarja. Ebben az esetben ugyanis arról van szó, hogy az áru, a szolgáltatás egy hálózatosan felépített struktúra révén ér el a vevőhöz. Hogy néz ki ez a gyakorlatban? Adott egy ügynök, akik például újgenerációs életbiztosításokkal foglalkozik. Ezek az adott cég (aki az ügynököt megbízza) által előállított ajánlatokat takarnak, mely nem érhetőek el másképp a piacon, csak ügynök közvetítése révén. Az ügynök személyesen keresi fel az ügyfelet, akinek aztán előterjeszti az ajánlatot, s ha az elnyeri a vevő tetszését, az üzlet megköttetik. Sikeres üzlet esetén az üzletkötő jutalékot kap – de mást nem. Nincs alapfizetés, nincs havi fix bér. Egyedül tehát az effektív teljesítmény lesz a fokmérője annak, az adott ügynök mennyit visz haza. Ez lenne a network marketing alapja. A termék reklámozása, elterjesztése ilyenkor az ügynök feladata. Így terjeszkedik a hálózat, így jut el a szolgáltatás, a termék egyre több emberhez.