Akiknek nincsen dízel autójuk, azok csak azt látják, hogy a dízelesek olcsóbban tankolnak; sőt, ha ügyesek, akkor még annál is kedvezőbb áron jutnak üzemanyaghoz, hiszen nem csak a személygépkocsik tudnak gázolajjal menni. Ám a dízel autóknak is megvan a maguk Achilles-pontja: a részecskeszűrő. Nevezett elemet pedig részecskeszűrő tisztítás révén akkor is ki kell pucolni, saját módszerrel, ha azt másképp nem tudjuk elintézni. De ne szaladjunk ennyire előre! A részecskeszűrő arra való, hogy csapdába ejtse a dízel motor működése közben keletkező kormot, hogy az ne tudjon a légkörbe jutni. Minderre azért van szükség, mert a korom rendkívül ártalmas az egészségre, így mindenképpen meg kell akadályozni, hogy bejusson az emberek tüdejébe, vérkeringésébe. Ebben segít az részecskeszűrő, mely elvileg automatikusan tisztul akkor, amikor a motor legalább fél órán keresztül 2000-es fordulat felett tud pörögni. A részecskeszűrő tisztítás ekkor úgy oldódik meg, hogy a korom szabályosan elég, kiég a szűrőből. Ha ez a folyamat nem esik meg havonta legalább egyszer, akkor a részecskeszűrőt idővel biztos, hogy cserélni kell. Mivel a szűrő ára akár több, mint félmillió forint is lehet (bizonyos autók esetében), így mindenképpen meg kell valahogy akkor is oldani a szűrő tisztítását, ha nem tudjuk a fenti feltételeket a városi közlekedés viszonyai között az autó számára biztosítani.