A magyar fogyasztók körében egyre népszerűbbek az elektronikus fizetési lehetőségek, ugyanis ezek gyors, kényelmes és biztonságos tranzakciókat jelentenek. A kereskedőknek és szolgáltatóknak alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz, hogy megfeleljenek az ügyfelek elvárásainak.
Az elektronikus fizetési módok rohamos fejlődésen mennek keresztül hazánkban, ahol a vásárlók egyre inkább előnyben részesítik a készpénzmentes tranzakciókat. A változásokat a technológiai fejlődés és a fogyasztói szokások átalakulása egyaránt elősegíti.
Ezért is népszerűek a CMO elektronikus fizetési lehetőségei. Milyen elektronikus fizetési módokat részesítenek előnyben a magyarok? Hogyan befolyásolja ez a kereskedők és szolgáltatók tevékenységét? Lássuk!
Igen gyakoriak a bankkártyás fizetések
A bankkártyák továbbra is az egyik leggyakrabban használt fizetési eszköz Magyarországon. A kényelem és a biztonság mellett, az új technológiák, mint az érintésmentes átutalás, még vonzóbbá tették ezt a formát. A kereskedőknek ez azt jelenti, hogy a POS terminálok biztosítása alapvető követelmény és a készülékeknek támogatniuk kell a legújabb érintésmentes technológiákat.
Természetesen van már lehetőség SoftPOS rendszerek bevetésére is, amik még inkább kitolják a bankkártyák elfogadásának körét. Mindezek mellett pedig a biztonság is meghatározó, hiszen nem kell sok készpénzzel járni az utcákat és tolvajlás esetén a kártya pillanatok alatt letiltható.
A mobillal való fizetés a másik kedvenc megoldás
Az okostelefonok elterjedésével párhuzamosan nőtt a mobillal történő fizetési megoldások népszerűsége is. Az ilyen típusú eljárások magukba foglalják a mobilbanki alkalmazásokat, a mobil pénztárcák használatát és olyan újításokat, mint a QR-kódos fizetések.
Ezek a rendszerek különösen népszerűek a fiatalabb generációk körében. Annyival előrébb mutató a technológia, hogy a készülék biztosan mindenkinél ott van, hiszen anélkül már senki sem indul el otthonról.
Online banki átutalások
Az online vásárlások növekedésével együtt nőtt az online banki átutalások száma is. Ezek a tranzakciók kiválóak nagyobb összegek biztonságos átutalására és sok online kereskedő és szolgáltató, mint például a CMO, integrálja azokat a fizetési oldalaikon, hogy biztosítsa az ügyfeleknek a zökkenőmentes vásárlási élményt. Például, ha egy weboldalt készülsz felépíteni a már működő hagyományos üzleted mellé, akkor ezt mindenképpen megéri integrálnod a rendszerbe.
Fellendülőben a kriptovaluták
Bár Magyarországon még nem terjedtek el széles körben a kriptovaluták, mint a Bitcoin és Ethereum, azért egyre több figyelmet kapnak, mint alternatív fizetési mód. A biztonság, az anonimitás és a kevésbé központosított jelleg vonzóvá teszi ezeket bizonyos felhasználóknak. A lényegük, hogy a blokkláncon keresztül közvetlen kapcsolatot hoznak létre a vásárló és eladó között.
Ilyen formában pedig megkerülik a nagy pénzintézeteket. A pénz tehát nem fog egyetlen bankhoz sem kerülni vagy azon keresztül áramlani, ezért a vásárlás is olcsóbbá válik. Nagyon előremutató megoldás ez, ami sok új lehetőséget biztosít. Érdemes tehát haladnod a korral, mert így bővítheted legegyszerűbben a vásárlóid körét.